PédagoTIC

Aller au contenu | Aller au menu | Aller à la recherche

E-Book: "Cybercounseling & Cyberlearning: An Encore" (ERIC - Education Resources Information Center)

ERIC - Education Resources Information Center

Ce livre numérique est disponible gratuitement via ERIC.

Je ne l'ai pas lu, pas le temps! De plus, je n'enseigne pas en ligne et je ne fais "actuellement" pas de recherche à ce sujet. Le titre du premier chapitre a tout de même attiré mon attention... J'ai reproduit le résumé un peu plus bas.

Ressource présentée le 26 avril 2005 par Distance-Educator.com.

RÉSUMÉ:
(copié de la fiche ERIC #ED481936)
As a follow-up to "Cybercounseling and Cyberlearning: Strategies and Resources for the Millennium," this book offers information beneficial to the counseling practice and counselor education classrooms. Part 1, "CyberLearning," contains the following chapters: (1) "Designing Web Pages Accessible to All" (J. E. Wheaton & P. F. Granello); (2) "Counselor Preparation for a Cyber World: Curriculum Design and Development" (J. Lewis & D. Coursol); (3) "Multimedia in the Counselor Education Classroom: Transforming Learning with Video Technology" (M. Baltimore); (4) "Planning for CyberLearning: A Framework for Counselor Educators" (A. C. Albrecht & D. G. Jones); (5) "Converting Counselor Luddites: Winning over Technology-Resistant Counselors" (M. Jencius & S. Paez); (6) "Supporting CACREP Programs and Curriculum with World Wide Web Resources" (T. Keller & R. Goodman). Part 2, "Cybercounseling," includes: (7) "Understanding Online Counseling Services through a Review of Definitions and Elements Necessary for Change" (J. M. Tyler & L. J. Guth); (8) "The Evolution of a Distance Career Counseling Model: Implications for Training, Practice and Supervision of Cybercounselors" (J. Malone, K. Miller, & R. Miller); (9) "Testing and Counseling: A Marriage Saved by the Internet" (W. P. Jones); (10) "E-Mail Rules! Organizations and Individuals Creating Ethical Excellence in Telemental-Health" (D. L. Mitchell & L. Murphy); (11) "Cultural and Global Linkages of Emotional Support through Online Support Groups" (J. Gary); (12) "Implementing Internet Web Sites in Counseling Services" (J. P. Sampson, Jr., D. L. Carr, J. Panke, S. Arkin, S. H. Vernick, & M. Minvielle); (13) On-Demand Interactive Clinical Supervision Training: Using Multimedia for Building Basic Skills in Supervision" (M. Baltimore & L. Brown). Part 3, "CyberResearch," includes: (14) "Development of a CD-ROM for Pedagogical Research" (P. Granello & J. Wheaton); (15) "Using Web-Based Surveys to Conduct Counseling" (D. H. Granello & J. E. Wheaton); (16) "Researching the Cybercounseling Process: A Study of the Client and Counselor Experience" (J. Lewis; D. Coursol, & K. H. Wahl); (17) "Incorporating Distance Learning into Counselor Education Programs: A Research Study" (R. A. Wantz, D. Tromski, C. J. Mortsolf, G. Yoxtheimer, S. Brill, & A. Cole); (18) "Interpersonal Communication in Behavioral Telehealth: What Can We Learn from Other Fields?" (K. Collie). (Contains numerous references and 5 appendixes.) (ADT)

pgiroux

Auteur: pgiroux

Restez au courant de l'actualité et abonnez-vous au Flux RSS de cette catégorie

Commentaires (0)

Les commentaires sont fermés


no attachment



À voir également

Pour que la pédagogie prenne sa place (début d'une réflexion)

Avec la crise du COVID, mon institution a réagi à l'urgence en créant une infrastructure supposément temporaire... Suite à une discussion lors d'une assemblée syndicale des profs, un comité a été formé pour réfléchir à l'après. Je participe à ce comité. Qu'est-ce que je veux ou qu'est-ce que j'espère pour mon institution après la crise?

Lire la suite