PédagoTIC

Aller au contenu | Aller au menu | Aller à la recherche

Nouveau lien | International Journal of Education and Development using ICT: Vol. 1, No. 2 (2005)

International Journal of Education and Development using ICT: Vol. 1, No. 2 (2005)

J'ajoute un lien (menu du droite) vers une autre revue scientifique disponible en ligne.

À propos de ce journal (copié du courriel publié sur ITForum):

IJEDICT is an e-journal that provides free and open access to all of its content. IJEDICT aims to strengthen links between research and practice in ICT in education and development in hitherto less developed parts of the world, e.g., developing countries (especially small states), and rural and remote regions of developed countries. The emphasis is on providing a space for researchers, practitioners and theoreticians to jointly explore ideas using an eclectic mix of research methods and disciplines. It brings together research, action research and case studies in order to assist in the transfer of best practice, the development of policy and the creation of theory. Thus, IJEDICT is of interest to a wide-ranging audience of researchers, policy-makers, practitioners, government officers and other professionals involved in education or development in communities throughout the world.

À propos de ce numéro (copié du courriel publié sur ITForum):

The second issue of The International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT) is now available at http://ijedict.dec.uwi.edu/viewissue.php. This special issue on "ICT for Education and Development in Southern Africa" is edited by Guest Editors Laura Czerniewicz and Tony Carr of the Centre for Educational Technology at University of Cape Town. The seven peer reviewed papers and six papers "From the Field" report on work in Botswana, Mozambique, South Africa and Zimbabwe. The issue links researcher and practitioner perspectives across the region on key challenges such as access, institutional change, learning design, learning communities and research methodology. The articles in this issue are based on papers presented at a Southern African regional online conference, e/merge 2004 (http://emerge2004.net) .

pgiroux

Auteur: pgiroux

Restez au courant de l'actualité et abonnez-vous au Flux RSS de cette catégorie

Commentaires (0)

Les commentaires sont fermés


no attachment



À voir également

Sur la nocivité des écrans - Québec Sciences

Comment expliquer cette « nocivité » ? S’il y a peut-être des conséquences directes sur les structures cérébrales en développement, le principal écueil est évident : le temps passé devant Netflix ou YouTube ne l’est pas à courir dehors, à imaginer des aventures, à construire des tours de cubes, à régler des chicanes ou à nouer des amitiés avec les pairs… « C’est ce qu’on appelle l’effet de déplacement. Les écrans ont tendance à remplacer des activités qui seraient plus enrichissantes pour l’enfant », dit Michelle Ponti, pédiatre au Child and Parent Resource Institute de London, en Ontario.

Lire la suite

Pas simple la gestion des écrans

Je reprends ici un texte publié le 26 novembre 2019 dans le journal régional Le Quotidien (section Opinion, p.13).

Lire la suite